経営学部   グローバルビジネス学科

スペラタ マリア
講師

スペラタ マリア

Maria Superata

略歴

Poland: Content creator, writer, English and Japanese teacher, affiliate online marketing manager; Kyoto: English teacher, interpreter, culture specialist; Fukuoka: Japan University of Economics

キーワード

伝統文化、伝統芸能、花街文化、国際関係論、歴史、日本史

担当科目

英語IV、英語V、アカデミックライティング、日本史(英語)、国際関係論(英語), 日本産業(英語)

専門分野

花街文化、花街歴史、伝統芸能、経済学、マネジメント、ツーリズム

主な研究テーマ

京都の花街文化、全国の花街歴史、日本伝統芸能、国際伝統文化、政経

趣味

研究、観光、写真、ファッション、ゲーム、SNS

主要著作・論文・発表等

【論文】

Master's: "Instruments of marketing promotion used by the community of modern Kyoto geisha" (Cracow University of Economics, 2017); Bachelor's: "The influence of tourism industry on the traditional Japanese culture"